Zoeken in deze blog

zondag 11 november 2018

#313: Accelera Deck - Halo EP (1999)

De manier waarop ik met artiesten in aanraking kom is soms puur toeval en dat was ook het geval met Accelera Deck. Terwijl ik op zoek was naar andere releases bij een aanbieder op Discogs viel mijn oog op de LP-hoes van Disquieting van Accelera Deck, een project van Amerikaan Chris Jeely.

Nieuwsgierig geworden luisterde ik wat nummers op Youtube en besloot om voor een paar euro tweedehands versies van een LP en EP van Accelera Deck mee te bestellen.

Naast Disquieting had ik ook de Halo EP uit 2013 besteld. De twee originele tracks op deze EP, Halo 1 en Halo 2, zijn goede voorbeelden van de muziek van Accelera Deck. Het is met laptop en sampler gemaakte experimentele, elektronische muziek met invloeden uiteenlopen van electroacoustic tot drum 'n' bass invloeden. 

De andere vier tracks op de EP zijn remixes van de originelen. Deze zijn echter zo radicaal anders dat ze net zo goed als op zichzelf staande nummers gezien kunnen worden: 



Accelera Deck maakt misschien geen muziek voor de massa's, maar als je bereid bent je ervoor open te stellen kun je na een paar luisterbeurten mooie dingen ontdekken.

© 2018 TTZL


Officiële Facebook: Accelera Deck

YouTube: Halo 1
YouTube: Halo 2
YouTube: Halo 1 (Sweet Ho From Alabama Remix)
YouTube: H1 Amx
YouTube: H2 Amx
YouTube: Halo 1 (Volvo Spy -vs- Lo^coder Mix)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten